dimecres, 1 de maig del 2013

ACTIVITAT SETMANA COMPLEMENTÀRIA

El passat dimecres dia 24 d’abril, durant la setmana d’activitats complementàries, va tindre lloc a la universitat de Magisteri una xerrada amb Batiste Malonda, el director del Col·legi Públic “El Castell” d’Almoines.

Aquesta activitat es va dur a terme perquè pensem que es interessant conèixer una manera de treballar en l’escola pública distinta a la tradicional, en la qual el llibre de text és l’eina principal. Es per això que pensàrem que el millor seria comptar amb un docent que duguera a terme aquesta forma de treballar a la seua escola, de manera que ens posàrem en contacte amb Batiste.

A l’Escola del Castell d’Almoines s’associa un treball innovador, diferent, alternatiu en el que l’eliminació del llibre com a eina essencial i inclús innecessària es vigent. Però es clar, que a l’eliminar aquesta eina de treball es requereixen eines alternatives, aquestes són: els projectes de treball.

El projecte de treball consisteix en l’elecció d’un tema que parteix de la iniciativa, interès, motivació o inquietud del propi alumne i aquest a partir de diferents fonts d’informació com ara són la biblioteca, casa, Internet, l’escola, la televisió... anirà adquirint la informació necessària que l’ajudaran a respondre les preguntes de les quals partia; aquests treballs poden fer-se de forma individual, en parella o inclús en grup i es realitzen a la sala d’ordinadors del centre. Al finalitzar-los, els alumnes preparen una exposició amb cartolines, croquis, resums, power points o maquetes per compartir-lo amb la resta dels seus companys.

Al treballar per projectes es dóna opció a que l’alumnat participe activament, triant, decidint o opinant i per tant, facilita la interrelació entre tots els elements humans que intervenen en l’educació. Aquesta forma de treballar fa que la planificació siga oberta, ja que les activitats no estan determinades prèviament, sinó que van confeccionant-se conjuntament entre l’alumnat i el professorat.

El que s’intenta és que l’alumnat aprenga a aprendre, a participar activament, a elegir, a decidir, opinar, a pensar... sobre tots aquells temes que van sorgint.

Per últim, dir que pensem que la xerrada va ser de gran interès i que es va poder comprovar que un canvi a l’escola sí que és possible.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada