ACTIVITAT SETMANA COMPLEMENTÀRIA
El passat
dimecres dia 24 d’abril, durant la setmana d’activitats complementàries, va
tindre lloc a la universitat de Magisteri una xerrada amb Batiste Malonda, el
director del Col·legi Públic “El Castell” d’Almoines.
Aquesta
activitat es va dur a terme perquè pensem que es interessant conèixer una
manera de treballar en l’escola pública distinta a la tradicional, en la qual
el llibre de text és l’eina principal. Es per això que pensàrem que el millor
seria comptar amb un docent que duguera a terme aquesta forma de treballar a la
seua escola, de manera que ens posàrem en contacte amb Batiste.
A l’Escola del
Castell d’Almoines s’associa un treball innovador, diferent, alternatiu en el
que l’eliminació del llibre com a eina essencial i inclús innecessària es
vigent. Però es clar, que a l’eliminar aquesta eina de treball es requereixen eines
alternatives, aquestes són: els projectes de treball.
El projecte de
treball consisteix en l’elecció d’un tema que parteix de la iniciativa,
interès, motivació o inquietud del propi alumne i aquest a partir de diferents
fonts d’informació com ara són la biblioteca, casa, Internet, l’escola, la
televisió... anirà adquirint la informació necessària que l’ajudaran a
respondre les preguntes de les quals partia; aquests treballs poden fer-se de
forma individual, en parella o inclús en grup i es realitzen a la sala d’ordinadors
del centre. Al finalitzar-los, els alumnes preparen una exposició amb
cartolines, croquis, resums, power points o maquetes per compartir-lo amb la
resta dels seus companys.
Al treballar per
projectes es dóna opció a que l’alumnat participe activament, triant, decidint
o opinant i per tant, facilita la interrelació entre tots els elements humans
que intervenen en l’educació. Aquesta forma de treballar fa que la planificació
siga oberta, ja que les activitats no estan determinades prèviament, sinó que
van confeccionant-se conjuntament entre l’alumnat i el professorat.
El que s’intenta
és que l’alumnat aprenga a aprendre, a participar activament, a elegir, a
decidir, opinar, a pensar... sobre tots aquells temes que van sorgint.
Per últim, dir
que pensem que la xerrada va ser de gran interès i que es va poder comprovar
que un canvi a l’escola sí que és possible.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada